Godaste frukosten!

Just nu är min frukost mitt godaste mål! Jag längtar till frukosten och skulle kunna äta samma sak morgon, lunch och middag. Och det är superenkelt.  Självklart gluten- och laktosfri.

Naturell sojayoghurt + egengjord müsli + blandade bär (favorit just nu är Garant Superbär)

Och här mina vänner är receptet på världens enklaste och nyttigaste müsli – glutenfri såklart.

1 liter müsli
Receptet är ur vår bok Aldrig mera banta 

5 dl blandade fröer (till exempel linfrö, solrosfrö, pumpafrö, sesamfrö)
4 dl blandade hackade nötter (till exempel valnötter, mandel, cashewnötter, pinjenötter)
1 dl riven kokos
3 matskedar kokosolja
ev nyponskalmjöl, malda blåbär eller annat vitaminrikt pulver

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Blanda frön, kokos och hackade nötter och strö ut på en plåt som du täckt med bakplåtspapper.
  • Klicka ut kokosoljan.
  • Rosta blandningen i mitten av ugnen i cirka 20 minuter. Rör om då och då.
  • När blandningen har svalnat tillsätter du eventuellt ditt blåbärspulver eller det du önskar smaksätta med. Blandningen smakar även mycket gott naturell.

Facebooktwittermailby feather
Facebooktwitterrssyoutubeinstagramby feather
Taggat , ,

4 kommentarer till “Godaste frukosten!

  1. Mmmmm va gott det verkar!!

  2. Ser verkligen Jäääättegott ut! Vilka mängder tar du?

  3. Kristina – jag äter alltid tills jag blir mätt och mäter inte maten. Jag har slutat banta. 🙂

  4. […] Blir alltid något av dessa 3 alternativ: Alt 1. Sojayoghurt med egengjord mûsli alt 2. Ägg i någon form – kokta, som äggröra eller omelett och gärna lite grönsaker […]

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *