Om att andas och andningens dag den 2 februari

Andas.

Om du känner dig stressad och pressad – andas. Andningen kommer att lugna dig och få spänningarna att släppa.

Om du är orolig för något eller har fastnat i något som redan hänt – andas. Det kommer att ta dig tillbaka till nuet.

Om du är modfälld och har glömt bort ditt livsuppgift – andas. Det kommer att påminna dig om hur dyrbart ditt liv är och att varje andetag i livet är en gåva att glädjas över.

Om du har för många uppgifter att göra eller känner dig splittrad – andas. Det kommer att ge dig koncentration att fokusera på den viktigaste uppgiften just nu.

Om du spenderar tid med någon du älskar – andas. Det gör att du kan vara närvarande med den personen, snarare än att tänka på arbete eller andra saker du behöver göra.

Om du tränar – andas. Det kommer att hjälpa dig njuta av rörelsen.

Om du går för fort – andas. Det kommer att påminna dig om att sakta ner och njuta av livet mer.

Så andas. Och njut av varje ögonblick av det här livet. Varje stund kan blomma om du låter din andning föra dig till nuet.

Jag vill med värme rekommendera andningskonferensen på Andningens dag den 2 februari. Det hålls intressanta och givande konferenser runt om i landet, där forskare och instruktörer har bjudits in för att berätta hur vi kan använd vår andning för att bli friskare, starkare och mer närvarande i nuet. Intressanta föreläsningar och spännande övningar – i sex olika städer samtidigt. Se var närmsta konferens finns för dig.

Läs mer om Andningens dag.

andas

Facebooktwittermailby feather
Facebooktwitterrssyoutubeinstagramby feather
Taggat , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *