Nu var det en stund sedan jag skrev och det har sina förklarliga skäl. I tisdags höll jag tre föreläsningar för Karolinska Universitetssjukhusets chefer om mindfulness i ledarskapsrollen. Att hålla den föreläsningen var utmanande och roligt på flera sätt. Dels formen – det var en 30 minuters lång ståföreläsning, det vill säga att hela publiken stod upp under hela tiden. Dels att det var en ordentlig sporre att få med det viktigaste om mindfulness på så kort tid. Jag genomförde tre stycken efter varandra och utmaningen gjorde det extra roligt.
Föreläsningen är filmad, så du kommer inom kort att få ta del av ett urval ifrån den.
I förrgår åkte jag upp till landet. Landar på landet. Jag fullkomligt älskar hösten här vid Dalälven, med de skarpa färgerna, dimman över älvens svarta vatten och trollskogens mjuka mossbeklädda salar. Här är bästa stället för mig att återhämta mig och låta själen komma ikapp. I skogen, utmed älven eller framför kaminen.



