Dag: 21 december 2010

Johanna om stress

Jag fick ett underbart klokt inlägg från Johanna om roten till stress. Jag tror att vi är många som känner igen oss i det hon skriver – så jag väljer att publicera hennes text här, så fler kan ta del av den. ”Din fråga, kring vår ( i detta fall min) , orsak till stress […]

Läs mer

Julefrid eller julestrid?

Sex timmars tidsskillnad, 36 graders värmeskillnad och någonstans runt 1100 mil mellan oss. Och här sitter jag som så många gånger förr med mitt kaffe bredvid mig och datorn i knät och upplever känslan av att prata med er. Internet är fantastiskt!  Med datorns hjälp får jag också läsa nyheter från Sverige och vänner om […]

Läs mer