7 steg till energi, glädje och styrka. Ge dig själv en energiboost-vecka!

Jag är mitt bästa jag och mår så oförskämt bra. Efter en intensiv höst, har jag fått tre veckors semester och möjlighet till återhämtning. Och jag förundras över hur bra kroppen är på att återhämta sig. Visserligen har jag en stark grundhälsa, men trots det är kroppen expert på att reparera sig själv. Tre veckors vila och lata dagar, varvat med meditation, gröna drinkar och motion – gör att jag känner mig stark, snygg och glad.

Ge dig själv en veckas återhämtning då och då. Du behöver inte ha semester för att göra det, utan det går att skapa utrymme för rekreation  för kropp och själ även en arbetsvecka.

  1. Ge dig själv denna vecka och låt dina löften till dig själv och din hälsa gå före allting annat. Säg nej till det som tar din energi.
  2. Gå och lägg dig i tid och se till att få minst åtta timmars sömn per dygn.
  3. Minst 10 minuters mindfulness, meditation, yoga eller bön varje dag.
  4. Extra d-vitamin, omega-3 och om du är extra stressad ge dina binjurar Adrenal respons (marknadens bästa kosttillskott för stressade).
  5. En grön smoothie varje morgon, alt någon form av grönt blandpulver utblandat i vatten t.ex Supergreens.
  6. Fyll en kanna eller en flaska med vatten och riven ingefära och några skivor ekologisk citron och drick under dagen.
  7. Minst 30 minuters rörelse om dagen. Promenad, jogging, styrketräning eller vad du tycker är roligt.

Det behöver inte ta mer än 60 minuter av dig varje dag. Korta ned tevetittandet eller tiden framför datorn eller delegera markservicen eller ta en timmes semester varje dag från jobbet. Och hux flux har du din energiboost-vecka.

chans

Facebooktwittermailby feather
Facebooktwitterrssyoutubeinstagramby feather
Taggat , , , , , ,

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.